Monday, October 31, 2011

CORETAN ISNIN

assalamualaikum semua ..

hari ni tak tau nak cerita apa, biasalah hari isnin kan hehehehe. cuma rasa penat aje lah sebab malam tadi balik dari Pahang sampai rumah pukul 10 malam.

Jumaat lepas kami sekeluarga ke Chini, Pahang ke rumah saudara en bard .. pakcik saudaranya kawin, kira menyambut menantu lah. Pengantin pompuannya orang Banting, hari tu kenduri kat banting kami tak dpt pergi sebab en bard aku keje, so yang ni MIL ajak kami pergi je lah. lagipun aku memang tak pernah jumpa opahnya yang ni.

Kami semua kumpul kat hiway lepas tol Gombak .. gerak dalam pukul 9.30 malam lebih kuranglah. Pastu berhenti kat Temerloh, berkelah kat sana .. heheheh makan2 ajer. Aku jarang ke pantai timur ni lagilah waktu malam2 kan .. lainlah belah utara nun, dah biasa. Hiway gelap, bukit .. hutan kiri kanan pastu ngan berkabusnya. Masuk exit Gambang .. dari situ nak ke Chini jauh gak ... kami sampai Chini dalam kul 2 pagi .. huhuhu letihnya. Biasalah kan konvoi ramai2 kalau kami ajer berdesup je kot.

Kendurinya hari Sabtu ... best jugak kat area kampung ni. pagi2 dengar ayam berkokok pastu sejuk ajer :) maklumlah aku ni mana ada kampung, merasa kampung orang ajer lah. hari ahad gerak balik kul 3 petang .. ikut jalan lama, nyusur sg. pahang yang besar tu ... jalan siang best sikit sbb boleh tgk pemandangan kiri kanan. Kami kuar kat tol Temerloh .. sampai Gombak kul 7.30 pastu berenti rehat semua .. lepas sesi bersalam2an kami terus berdesup balik putrajaya sbb nak anta makcik balik Kajang dulu. Ikut jln kuching-sg. besi, malas ikut mrr2 sebab gerenti jem kan ..

en bard aku sampai rumah ajer mandi2 semua terus siap sebab nak masuk keje kul 11 malam, aku kata tak yah lah keje sbb OT je pun kan .. tapi nak kojo gak, nak buek camno. aku je lah ni cam weng2 sikit, bangun pagi tadi pun kepala berat je sbb pening.

gambar2 kat sana nnt lah aku upload

No comments:

Post a Comment