Friday, October 21, 2011

TONSIL

assalamualaikum,
coretan petang Jumaat ...

hari Rabu malam tiba2 telinga aku berdesing lepas tu sakit sangat macam berdenyut2 .. bawak tidur ingat bangun hilanglah sakitnya tapi makin menjadi2 .. aku rasa sangkut paut ngan sakit tekak aku agaknya.

tak pernah aku rasa sakit macam tu, bila berdenyut je meleleh air mata aku menahan sakit. Malam tu jugak pegi klinik sebab dah tak tahan sangat. Kat sini yg 24 jam klinik Sri Permai kat Presint 9 tu lah. Nasib baik masa pergi tu tak ramai patient sbb aku dah tak leh tunggu dah .. berdengung ajer, tak sanggup bila datang denyut tu.

bila masuk jumpa doktor, tanya sakit apa .. aku cakap sakit telinga terus doktor tu wat muka pelik pastu dia cakap patient saya hari ni semuanya sakit telinga. ohh ye ker, aku cakaplah aku sakit tekak then doktor tu suh aku nganga suluh kat dalam tu ada tonsil sebelah kiri sebab tu telinga aku sakit. bla..bla..bla dapatlah segala macam ubat .. sampai 6 jenis .. hadap semua k!!

pagi esoknya aku demam pulak .. telinga pun still berdenyut, nak g ambik mc aku tak larat dah .. en bard aku pun demam, kesian gak kat dia. semalam dia keje petang 2-2 kat rumah tidor je lah yang aku dah mamai sebab makan ubat kan .. tgh2 baring tu aku rasa mcam ada benda kuar dari telinga rupa2nya air.

hari ni pun telinga aku still berdengung lagi .. en bard aku pulak kena tonsil. baru check kat klinik tadi .. huhuhu dugaan .. dugaan

1 comment:

  1. x leh bayangkan kalau kena tonsil.. apa pun x boleh.. huhu..

    ReplyDelete