Friday, October 28, 2011

STESEN RADIO PILIHAN ANDA !!!!

assalamualaikum semua yang membaca ..

hari ni nak cerita pasal stesen radio, boleh?? hehehhe
aku ni sebenarnya suka dengar radio .. dari sekolah lagi

zaman sekolah dulu mana ada stesen radio swasta kan?? hadaplah radio RTM. Dulu2 aku suka Radio Muzik :) malam aje ada slot Pilihan Bersama, masa tu lagu2 semuanya best2. Aku dulu siap letak kaset kosong dalam radio sebab nak record lagu hahahah. Lepas tu pukul 8 pagi ngan 8 malam aku turn ke Radio Tamil pulak sebab nak dengar lagu2 hindi hihihihi .. Syiokk woooo lagu2 time tu, masa tu aku baru nak injak sekolah menengah tahun 93.

Agak2 lama lepas tu beralih pulak ke RMKL - Radio Malaysia Kuala Lumpur. Layan gak .. lagu2 dia pun best tp sayanglah aku dah lupa nama DJ2 masa tu huhuhu .. aku minat sorg DJ laki ni suara dia macho ajer. Kalau pompuan aku suka Prema :) dan aku pernah dapat on air tau time Prema jadi DJ .. masa tu aku keje baru lps SPM, dia bukak topik Hari Pekerja sbb hari tu aku kena keje so saja2 je lah call tak sangka dapat on air heheheh. Gabra gak pada mulanya tp kontrol ... hehehhe. Esoknya org2 opis dtg kecoh2 sbb dengar aku on air .. mana aku tau tak leh call luar huhuhu. Time ni pun aku suka THR - Time Highway Radio, masa ni DJ ni Nasa, Isma Rockers tu. Masa ni mmg happening arr.

Sekarang ni dah banyak pilihan radio kan sbb ada Astro .. mula2 dulu layan gak lah ERA. tapi lama kelamaan boring sebab banyak iklan pas2 lagu2 semua dorg edit. Aku balik semula kepada radio RTM - KLfm hehehe yang dulunya RMKL. DJ2 dorang masa ni semua jenis gila2, aku siap daftar jadi ahli sms dorang lagi .. tiap kali kuar jalan2 selalulah melaporkan keadaan trafik hahahaha. DJ2 dorang yg aku suka DJ Pool, DJ yg suka sebut abang kan ada aku lupa nama dia .. pastu DJ Azlan Omar.

Dekat opis pulak aku suke dengar radio THR-Gegar Pantai Timur, dengar online aje lah sebab radio ni untuk Pantai Timur ajer .. kalau kat rumah selalu dengar kat chanel 863 Astro. Aku suka sebab radio ni tak banyak iklan pastu lagu2 dorang memang semuanya best2. Kadang2 lagu2 yg dorang perdengarkan tu tak ada kat radio2 Era ke, Sinar ke, Suria semua tu. Aku ni jenis suka lagu lama2 .. THR Gegar ni lagu2 dorang variety .. boleh dengar lagu2 rock kapak, dangdut, hindi .. radio lain ado??? Kadang2 layan lagu Kelantan, syiok gak :)

So ... korang punya pilihan ???? :)

2 comments:

  1. klu pg keja suke dgr sinar..blk keja suria..klu dua2 x menepati taste aku..aku bkak best 104..hehe

    ReplyDelete
  2. sinar ok gak ... ehh best 104 ada lagi yer?? dulu suke gak dgr masa mula2 dorang ada, tak silap masa tu DJ dia Linda onn kan??

    ReplyDelete