Friday, June 5, 2009

Saat perkenalan

Hari ni aku nak cerita saat2 pertama kali aku berkenalan dengan suami aku.

Mungkin secara kebetulan kot ... tarikh nikah kami berdua 15 Februari 2003 sama dengan tarikh hubungan rasmi antara kami berdua .. cewahhh .. masa tu 15 Februari 1995, umur kami baru menginjak 15 tahun masa tu .. Gataii .. muda2 dah pandai nak berchenta2 .. ekekekek. Sebenarnya perkenalan kami pun secara kebetulan jugak.

Aku berkawan baik dengan makcik dia yg bongsu .. Makcik dia sama sekolah ngan aku dan duduk area umah aku gak .. Suami aku ni masa tu duduk kampung lagi so dia datang KL bila waktu cuti sekolah ajer, nak melawat opahnya .. yakni mak kepada makcik dia lah tu. Yang member aku ni beriya cerita pasal dia ada anak buah lelaki yang sebaya ngan kami berdua .. Pernah bersekolah rendah sama ngan aku jugak masa darjah 6 so bila member aku ni bgtau nama dia, terus aku teringat mcm pernah dengar nama dia cuma tak kenal muka aje.

Satu hari tu waktu malam aku lepaklah umah dia .. pastu dia cakap mlm tu anak buah dia nak balik .. dia nak kenalkan aku ngan anak buah dia .. wahh .. berdebar2 aku nih .. maklumlah aku ni tak pernah berborak ngan lelaki, maklumlah aku ni pemalu So malam tu aku pun tunggulah dia sampai .. bila bas berhenti aje jantung berdebar-debar ekekekkeke ... Sampailah saat dan ketikanya hehehhehe .. bila anak buah dia sampai aku dok pandang ajer .. boleh tahan gak .. hehehhe .. pastu member aku kenalkan aku ngan dia .. tp tak banyak cakap pun setakat camtu2 ajer .. yg aku tak boleh lupa masa kami main lawan mata .. alah main sapa paling lama bertahan bila renung2 tu .. hehehe yg mana aku menang, suami aku tewas dengan renungan mata aku .. hehehehhe. pastu aku ckp ngan member aku tu yg aku suka ngan anak buah dia, pastu dia g cite ngan suami aku .. waduuhh bikin ribut nih .. pastu esoknya suami aku nak jumpa aku .. aku masih ingat lagi tempatnya .. di sebuah pondok tepi jalan umah aku .. mula2 mmg lidahku kelu tuk berkata. Pastu suami aku tanya betul ke apa yg makcik dia ckp malam tadi .. hehehhe aku angguk ajer lah pastu tanya dia mcm mana suka jugak ke kat aku .. dasat aku nih .. perigi cari timba .. heheheh alhamdulillah sib baik dia terima kalau tak malu aku wehhh ..

saat itu mulalah aku jadi perindu setia sbb dia balik semula ke kampung .. nak tggu dia datang waktu cuti sekolah aje .. bayangkanlah masa tu terseksa nak menunggu dia balik .. huhuhuh .. surat ajer lah jadi penyambungnya .. tp pelik sbb aku tak pernah dpt balasan dari dia sampailah sekarang ni aku dok tanya2 suami aku kenapa tak pernah balas surat2 aku .. suami aku cakap dia ada balas tp aku tak pernah terima pun??

Haaa .. itulah cerita saat2 awal perkenalan kami berdua .. Nanti ada masa aku cerita waktu bertunang ngan kawin pulak ekkk .. hehehe

No comments:

Post a Comment