Wednesday, June 10, 2009

anakku - 2nd


ni anak ku yg bongsu (bongsu ker??) hehehe
namanya Amirul Syahmi bin Badirulzaman
umur 3 tahun lahir 14 April 2006
waktu 8.16 pagi kat hospital putrajaya
panggilan dia Adik .. anak yang paling manja sekali
huhuhuhu ...

Cerita bersalinkan adik ni pulak lain sikit
betullah org kata setiap anak lain rasanya ..
sebelum nak bersalinkan adik aku dah kena tahan wad 2 mlm
sbb kuar tanda .. lendir campur darah tp tak sakit
saja g spital takut ada apa2

hari khamis tu sepatutnya aku dah boleh kuar
tp doktor yg check aku tu dia check aku
dia kata tak payah lah balik
sbb doktor tu dah bukakkan jalan
so faham2 lah camne 'cara' dia bukakkan 'jalan' tu .. hehehe

tanda2 sakit nak bersalinkan adik pulak ..
perut aku menegang ajer .. tak memulas2 macam along
sekali tu nurse datang .. ingat lagi nama nurse tu - hayati
baik nurse ni .. dia cakap .. ehh .. ni tanda2 nak bersalin ni
kalau sakit kerap pastu sakit sangat bgtau yer


mmg sepanjang mlm tu sakit sangat .. dpt tido pun sekejap2 ajer
kul 3 pagi aku dah start sakit tp aku tahan lagi
boleh gak tdo .. tp tdo2 ayam
kul 6 aku mmg dah tak tahan sgt ..
aku turun katil .. g luar tgk nurse tu dah pandang2 aku
sakit dah ker?? aku angguk
pastu dia tolak aku g bilik belakang
ada 2 org masa tu .. mula2 sorang pompuan tu
doktor tu pecahkan air ketuban dia .. mak aihhhh
basah tilam ngan kain2
sampaikan doktor ngan nurse tu kata banyaknya air dia

tiba giliran aku doktor kata dah 4cm ..
doktor pecahkan air ketuban sbb aku mmg dah tak tahan sgt
nurse tu check dia kata kepala baby jauh lagi
so dia tahan aku kat atas lagi .. tak nak tolak lagi ke labour room
nanti aku boring tggu bawah tu lama2

masa tu kul 6.30 pg .. bygkan aku ngan kesejukannya .. menggigil2 kat atas katil tu
kul 7pg baru nurse tu tolak aku labour room
turun bawah lama gak nak tggu hasben aku dtg .. sbb ye lah time tu ada along
nak setelkan along lagi .. sib baik masa tu adik aku ada
so dia jaga sekejap ..

hasben masuk masa tu aku dah start meneran dah ... tak macam along
hasben masuk awal .. yg adik ni aku rasa sakit sgt2 .. rupa2nya adik kembar darah .. org kata kalau kembar darah mmg sakit .. along ari tu kembar air ..
alhamdulillah bersalinkan adik pun aku tak kena jahit .. :)

tp bersalinkan adik byk dugaan .. lps bersalin kena tahan kat wad NICU seminggu sbb air kencing dia berdarah .. masuk sana kena cucuk sana sini .. sampaikan dah tak ada tmpt dah nak cucuk ..
aku sampai demam2 lah kat hospital ... alhamdulillah adik tak ada apa2
cuma nak abiskan antibiotik ajer

No comments:

Post a Comment