Wednesday, June 10, 2009

anak2 ku


hmm .. ini anak sulungku
namanya Aisyah Sofea bt Badirulzaman
lahir 3 Februari 2004 waktu 1.18 pagi kat Hospital Putrajaya
skang ni dah umur 5 tahun dah sekolah tadika Kemas.
Panggilan dia along ..

Kalau nak cerita saat2 melahirkan dia .. alhamdulillah sbb senang untuk
melahirkan dia .. tp tak tertanggung sakit masa saat kontraksi
hari isnin pukul 8.30 pagi aku dah rasa sakit2 kat pinggang
asyik2 kuar bilik air .. nak kata sakit perut tak nak membuang
pastu bgtahu kat hasben .. dia tanya .. nak bersalin dah ke??
manalah tahu kan .. anak sulung

hasben tipon makcik dia, pastu makcik dia suh g hospital sbb tu tanda2
aku tak pegi sbb sakit tak kerap .. tp hasben paksa gak pegi
so kul 10.30 pagi baru g spital .. sampai sana check suma
baru 2cm .. pastu doktor tanya awak duduk mana??
aku jawablah kat Presint 8
pastu doktor bagi pilihan nak duduk hospital atau nak balik rumah
sbb anak sulung lambat sikit .. lagipun baru 2cm .. 1cm sama dgn 1 jam
lagipun umah aku dekat ngan hospital .. so aku decide balik rumah

balik umah, bermulalah rentak2nya .. aku nak baring tak boleh duduk tak kena
semuanya lah tak kena .. menjelang petang kul 5 aku dah sakit kerap .. dlm 10 minit sekali .. lps maghrib dah 5 minit sekali .. nasib baik masa ni mak mertua aku dah ada kat umah .. dia lah tgk2 kan aku .. so lps isyak g spital sbb dah kerap sakit
g check still 2 cm lagi .. aduhh!!! aku dah tak tahan sangat dah ..
kul 11 aku masuk wad .. sampai dalam wad tu mak mertua suh minum air selusuh pastu dia basuhkan muka, perut ngan pinggang aku .. kul 11.30 hasben ngan mak mertua balik umah .. tggllah aku sorang2 kat spital .. masa tu dah nangis sbb tak tahan sgt
nurse dtg tgk pastu dia kata biasalah anak sulung mmg lambat sikit pastu dia nampak botol air .. dia tanya awak minum air selusuh ker?? aku angguk ajer lah
pastu dia marah dia kata kenapa minum awal sangat? kan dah sakit ..
ishhk nurse ni kita tgh sakit dia marah2 pulak

kul 12 mlm aku dah tak tahan sangat press button kecemasan tu .. dtg sorang atendan
dia tanya kenapa?? aku cakap dah tak tahan sangat ni .. sakit ..
pastu dia kuar bgtahu nurse .. pastu ada ke patut nurse tadi tu kata
alah .. tu sbb dia minum air selusuh tu .. sbb tu sakit
sakit ati ajer aku masa tu .. pastu nurse tu melenggang2 datang ..
dia tanya sakit sangat ke?? aku kata ye lah .. pastu dia bawak g bilik belakang
aku baring atas katil .. dia seluk .. pastu baru kelam kabut suh member dia panggil doktor .. rupa2nya masa tu aku dah 6cm!! sementara nak tggu doktor sampai siap ckp .. baguslah air selusuh mak awak tu .. tah apa2 lah ..

doktor datang pecahkan air ketuban .. doktor cina .. lelaki pulak tu
aduhh malu aku .. pastu kul 12.30 aku ditolak masuk labour room sebelum tu nurse call suami aku suh dia datang .. sampai kat labour room, tukar semua baju pastu suami aku datang kul 12.45 .. dia sampai baru aku rasa lega sket ... boleh siap borak2 lagi .. nurse dlm 3,4 org kuar masuk .. masa ni aku sorang ajer yg bersalin .. sbb tu suma tumpu kat aku kot ... kul 1 aku dah rasa tak tahan sangat .. pastu nurse tgk, dia kata dah boleh push .. aku pun ameklah kesempatan ..

yg kelakarnya kepala anak aku kuar masuk kuar masuk sbb bila dah kuar aku g baring
kepala anak aku masuk balik .. ekekekek .. masalahnya aku mmg tak rasa apa2 pun masa nak push tu .. tak rasa pun 'benda' apa nak kuar so push ajer lah .. heheheh
cuma masa nurse tu kata nak kuarkan bahu ajer baru aku terasa pedih sket ..
so kul 1.18 pagi lahirlah aisyah sofea .. masa tu hanya Tuhan saja yg tahu
bagaimana rasa leganya aku ... hilang segala sakit dengan sekelip mata sahaja

aku pun tak kena jahit .. terkejut gak .. nurse pun terkejut jugak
pastu siap kata kalau semua macam awak senang kami hehehehe

alhamdulillah semuanya selamat dan aku pun tak lama kat dlm wad
esoknya kul 4 ptg aku dah bleh discaj ...

No comments:

Post a Comment