Friday, November 18, 2011

DIA DATANG LAGI !!!

assalamualaikum semua ..

hari selasa baru2 ni lepas maghrib aku diserang penyakit lama .. dah 2 tahun lebih ko dendiam tiba2 pulak datang balik yer. masa tu aku baru letak cerek air atas dapur sebab en bard aku suruh jerang air nak buat air teh. Lepas tu aku ke belakang ingat nak sidai baju tiba2 aku rasa pening kepala teramat sangat, aku terus ke depan dan yg aku ingat aku panggil en bard, terus aku tak sedar apa2.

bila aku sedar aku dah terbaring kat hall masa tu kepala aku sakiittt sangat2, en bard pulak tak bagi aku pejam mata .. dia kata jgn pejam mata .. bukak mata tu. yang aku pulak masa tu memang tak ingat apa2 lepas tu aku rasa aku pejam mata balik. Adalah dalam 2,3 kali macam tu lepas tu baru aku perasan apa yang jadi kat aku. Aku tanya pada en bard kenapa dengan aku? en bard kata aku kena balik macam dulu .. masa tu baru aku perasan dalam mulut aku sakit, kancing gigi lah tu huhuhu pastu en bard tunjuk tuala yang berdarah. memang aku tak ingat apa2 pun masa tu .. kepala pun jangan cakaplah sakit teramat. dah lah syahmi demam pulak malam tu, MIL pulak admit kat HKL ... kesian aku tgk en bard, dugaan betul hari tu.

mula2 aku ok lagi baring ajer tak leh gerak2 sebab bila aku gerak sikit ajer kepala aku pening pastu rasa nak muntah. tak terfikir pun nak pergi hospital masa ni .. tapi bila aku tengok darah pekat kuar dari mulut aku terus aku ajak pegi hospital, mau aku tak takut .. dah lah pekat, banyak pulak tu kuar dari lidah aku yang luka tu. Dalam pukul 9mlm macam tu kami pergi hospital, masa ni mmg aku tak larat nak berjalan .. sampai emergency minta kerusi roda. en bard g parking aku pulak MA kat situ tolak masuk triage. lepas tanya itu tanya ini lagipun aku mmg ada rekod kat situ senang sikit keje dorang refer kat dalam sistem je lah. tu yang senang kat sini semua ada dalam sistem, tak yah nak cari2 rekod. Setel semua tu terus tolak masuk wad, dapat kad kuning .. kalau kad kuning kena buat rawatan serta merta.

masuk wad emergency tu ada 2 org doktor datang tanya macam2 .. aku cuma cakap aku tak ingat apa2 lepas tu dia tanya siapa yang ada masa aku tak sedar .. aku cakaplah hasben pastu terus dia panggil en bard masuk. lepas doktor tu tanya macam2 en bard aku keluar .. aku kena ambik darah dalam 3 botol pastu check gula. dlm masa tu ada kes emergency, ada sorang brother tu transfer dari Hospital Ipoh .. dah lah tu dorang letak sebelah katil aku. aku dengarlah dia cerita ngan doktor ngan MA kat situ. Dia konvoi motor nak ke utara pastu accident kat area tol Jelapang tu. Dia accident kul 1 tghari tapi sampai kul 5 ptg orang sana tak buat apa2 pun kat dia sebab tu dia mintak transfer putrajaya lagipun dia duduk kat puchong. doktor tu kata mgkin hospital sana sibuk kot .. aku yang duduk sebelah dia naik seriau masa dorang nak pindahkan dia ke katil .. terjerit2 brother tu tahan sakit, ye lah tangan, kaki patah .. balut sana sini.

dalam pukul 12.15 macam tu baru dapat result darah dan doktor kata semuanya ok .. mungkin sebab aku ada tertinggal makan ubat sebab tu jadi balik tu. aku mintak mc doktor tu suruh mintak esoknya sebab kebetulan aku ada appointment kat hospital. apa2 lah doktor. balik dari hospital pegi klinik pulak sebab syahmi demam, panas gak badan dia. malam tu 4 beranak tidur kat hall .. aku jangan cakaplah, balik dari hospital memang pengsan dah. aku kalau lepas kena sakit tu memang badan aku letih, sakit2, penat.

esoknya appointment hospital doktor naikkan balik dos ubat .. huhuhu .. lepas ni jangan tinggal2 lagi makan ubat tu tau!!! ohh ye masa sebelum aku tak sedar malam tu aku dapat rasa 'benda' tu nak jadi .. doktor tu panggil 'aura', ohh jadinya aura lah yer namanya. Memang sebelum ni aku dapat rasa aura tu tapi aku boleh kontrol sendiri tapi malam tu tak tau lah .. benda nak jadi kan?
sekarang ni seksa sikit nak bercakap, nak makan .. abis luka teruk sikit kali ni sampai bengkak2 agaknya tergigit kuat sangat.

bila fikir2 balik tiap kali aku kena serangan tu alhamdulillah en bard aku ada kat rumah so tak ada lah lama sangat aku tak sedar sebab en bard aku cepat2 kejutkan aku, bila kancing gg pun cepat2 dia pegang tak nak bagi aku gigit kuat. aku terfikirlah kalau tak ada orang macam mana aku agaknya? kalau masa tu aku tgh berdiri, terjatuh .. terhantuk ke bucu ke apa ke? pastu kalau tak sedar berapa lama pulak .. huhuhu .. takutnya aku.

semoga aku dipermudahkan segalanya.

1 comment:

  1. akak sakit ape benonya.. dr cara akak citer mcm serangan sawan ye.. pe2 pun jg kesihatan ye kak.. ubat jgn skip.. semoga cepat sembuh.. amin..

    ReplyDelete