Tuesday, January 4, 2011

- AISYAH N SYAHMI -

ni posting aku yg pertama di tahun 2011 dan posting pertama ni aku nak cerita pasal 2permata hati aku yang masing2 start bersekolah. Aisyah di tahun 1 dan Syahmi tadika Kemas.

Hari orientasi tuk Aisyah 30hb Disember lepas, sib baik dpt cuti hari Jumaat tu sempena Malaysia menang bola .. x ada lah kelam kabut. So hari pertama tu kena bayar yuran, ambik buku teks pastu ada taklimat tuk parent. Budak2 tu dlm kelas ngan cikgu dorang. Aisyah dapat kelas 1 Angsana dan ramai gak kawan2 dia masa pra-sekolah dulu dpt satu kelas ngan dia. Aku tak amek sgt gambar2 dia .. adalah sket :)







3/1/2011 - hari pertama anak2ku ke sekolah, aku risau dorg susah nak bangun pagi sbb mlm tu tak tau kenapa kami 3 beranak tak leh tdo ... masing2 tdo kul 2 lebih, pastu kul 6pagi dah bangun. Mula2 kejutkan aisyah dulu suh mandi sbb aku cuti, klu aku keje aku wajib mandi dulu he3. Susah gak nak kejutkan tapi lepas tu ok dah .. Lepas Aisyah mandi kejutkan si kecik tu pulak, aku risau gak sbb dia tak pernah bangun awal mcm tu sbb kdg2 angkat dukung g taska aje sbb dia still tdo lagi. Pastu kalau paksa bangun dia kdg2 wat perangai tp alhamdulillah semalam dia ok. Bila dah pakai baju semua semangat nak g sekolah .. he3. Kat bawah ni antara gambar2 yg aku snap sblum g sekolah







mula2 hantar Aisyah ke sekolah dulu sbb dia ada perhimpunan, so kul 7.15 dah kuar rumah .. tp jalan sesak ... en bard benti kat tepi kuarters fasa 4b pas2 aku bawak aisyah melintas ke sekolah. Mula2 igt nak antar sampai pintu pagar ajer, tp biasalah .. ibu kan, naluri nya lain he3. Aku hantar dia sampai ke kelas pastu sblum tgglkan dia mcm2 lah pesanan penaja dari aku ni hi3. Aku tak tggu pun dia sbb aku tahu Aisyah sorang anak yg cerdik, berani, pandai berdikari (mcm aku .. perasan hi3)sbb aku dulu pun sekolah tak pernah parent aku tggu.

lepas hantar Aisyah ktorg patah balik ke rumah nak hantar syahmi pulak ke tadika Kemas bawah rumah tu. Bila sampai tadika belum bukak lagi so lepak2 dulu kat playground pas2 bila cikgu dah sampai aku hantar dia. Aku ngan syahmi ni lemah sket sbb dia manjaaaaaa sangat ... lagi2 ngan aku dan aku rasa mcm susah nak lepaskan dia g sekolah :D tp aku kuatkan hati aku. Lepas aku dudukkan dia aku tgk dia diam ajer, yg lain dah jumpa geng boleh borak2 tapi anak aku sorang ni senyap ajer ... tunduk je muka .. aduhhh tu yg aku lemah. Ikut aku ke pemalu ni?? Lama gak aku nak gerak dari situ, rasa mcm berat je kaki nak melangkah .. he3 ..

Tengahari lain pulak ceritanya, aku mmg tak ambik syahmi dari tadika sbb aku nak ajar dia balik sendiri ke taska yg x jauh dari tadika tu. Lgpun kat tadika ada 5 org satu taska ngan dia, aku jenguk dari jauh ajelah. Aku tggu2 gak dia kuar tp x muncul2pastu nmpklah si kecik aku tu kuar, org last sekali. pastu aku tak nmpk dia .. geng2dia pun sama. Tak lama pas2 ada call masuk, mak kpd budak yg satu taska ngan anak aku dia kata syahmi nangis nak ibu ... aduuhhh aku dah cakap dah !!! mesti akan jadi punya. terus aku g sana, bila nampak aku lagilah dia sedih hahahaha. Puaslah aku pujuk dia .. sib baik dia nak g taska.

Alhamdulillah hari ni hari ke2 semua lancar tuk anak2 aku. Dan tuk syahmi aku dah ckp jgn buat mcm semalam lagi dan aku dah suh dia balik ngan kawan2 dia. Tp aku suh gak en bard aku tgk2kan dia dlm seminggu ni. Tengok dari jauh aje ...

No comments:

Post a Comment