Wednesday, January 5, 2011

-rumah ku syurgaku-

inilah kuarters yang aku duduk sekarang ..

sekarang ni aku ngan en bard sibuk nak beli rumah .. dah beberapa hari ktorg meronda cari rumah. Kalau boleh nak carilah rumah teres, nak merasalah dok rumah ada tanah ni ... ye lah kan skrg ni dok rumah tggi.

hari tu dah merayau area desa pinggiran putra pas2 dah dapat satu rumah ni harga dia RM175k tp bila dah tgk rumah tu rasa mcm x berkenan pulak sbb kecik. G Dengkil ada satu kondo baru siap - Putra Intan Kondominium so ktorg g lah kondo tu, kebetulan ada org kat c2 ktorg tanyalah. Dia kata unit yg kosong tggl dlm 20 lebih ajer pas2 dia bg no tipon org yg btanggungjawab pasal kondo tu. Bila call dia kata kuota tuk bumiputra tggl 1 unit jer, itupun kat tgkt 9 ... harga dia RM167k dan dia nak deposit RM9k. Hmm .. rumah tu mmg cantik dan aku tgk mcm besar dan lagi satu kondo tu tak tggi .. sampai 9 tgkt ajer. Tapi aku ni gayat tmpt tggi2 ni ...

petang ni ada janji nak g tgk umah kat Dengkil Jaya, nak jual RM145k .. rumah tu dia dah renovate. Tgklah petang nanti mcm mana ... berkenan ke x. Ktorg susah nak cari rumah jauh2 sbb aku tak boleh bawak kereta pas2 en bard aku keje ikut shif. Aku nak amek lesen kereta tp bila pk2 balik pasal sakit sawan aku tu, aku jadi takut. Ye lah sakit aku tu bukan boleh tau dia nak datang ... tau2 ajer datang mengejut. Nak beli rumah yg baru nak buat risau gak ... klu pemaju tu ok x pe .. takut yg jenis penipu ni kan naya.

No comments:

Post a Comment