Tuesday, April 13, 2010

NAK JADI CIKGU???

he3 .. tajuk aje tu

mlm tadi aku jadi cikgu kat aisyah. cikgu dia bagi homework, aku ingatkan keje2 menulis lah rupa2nya mengeja dan membaca.
aisyah ni sebenarnya dah pandai mengeja, tp tak pandai lagi sebut perkataan yg dieja. So mlm tadi aku ajarlah dia membaca ... fuhhh mmg mencabar betul, sbb???
aku ni jenis tak sabar he3 ... itulah satu2nya perangai yg aku tak bleh nak hilang. sekejap aje aku nak tempered tp smalam tak ada lah aku ajar aisyah marah2 .. agaknya mcm mana lah sorang cikgu tu bleh mengajar 30 org murid kan? aku anak sorang ni pun he3
aisyah ni ada certain2 words yg dia mmg dah pandai baca cuma dia macam keliru sbb ayat2nya lebih kurang sama .. contoh mcm ni

Ini ibu saya
Ibu bawa raga
Ibu bawa roti dan kaya
Ibu beri roti dan kaya pada bapa
Ibu juga beri roti dan kaya pada saya

hahh .. sampai aku ingatlah karangan pendek ni sbb dok ajar aisyah .. ekekek .. kan byk words yg lebih kurang sama. Bila aisyah eja kaya jadi saya .. aduuhhh sabarr aje lah aku .. Bila eja dah betul macam b.a-ba w.a-wa =bawa tp dia tak bleh nak sebut apa yg dieja tu .. Jenuh gak aku mengajar smalam, namu berkat kesabaran dapat jugak aisyah habiskan bacaan dia tu wpun masih tergagap2 lagi ..

No comments:

Post a Comment