Thursday, September 29, 2011

HATI DAN PERASAAN

hari ni aku nak cerita sikit pasal hati dan perasaan

semua orang ada hati dan perasaan kan?? kalau tak ada bukan manusia lah tu hahaha
biar aku cerita pasal aku je lah kan

aku ni berhati 'kecik' .. aku ni mudah sensitif
aku cepat terasa kalau benda2 tu datang dari orang yang rapat ngan aku.
dan hati aku jugak mudah terluka
tapi aku tak pernah tunjuk kat sapa2
andaikata aku tengah frust ker, tengah sedih ke

tapi aku senang memaaafkan seseorang
boleh ker macam tu??
sebenarnya dah macam2 aku tempuhi sekarang
tapi lama kelamaan aku malas nak fikir

walaupun aku senang memaafkan
tapi aku selalu teringat2 jugak
hmm .. nak buat macam mana kan
kalaulah boleh kita delete terus
memori2 hitam dalam hidup kita, kan?

kadang2 aku tengok orang lain
cakap main lepas2 ajer .. sesuka hati ajer nak cakap
tak fikir perasaan orang lain

aku pulak paling takut kalau aku terlepas cakap
sebab aku takut hati orang tu terusik
bukan aku tak pernah diperli, dikutuk
tapi aku diamkan ajer .. cuma aku jawab dalam hati 'Alhamdulillah'
hari ni hari aku, tunggu je lah hari dorang kan

sekarang ni hidup aku nak cari kawan
tak nak cari lawan
sebab tu orang susah nak tengok aku marah2
aku memang tak tunjuk kat orang lain
kadang2 suami aku pun pernah cakap
aku ni terlampau lembut sangat
sampai orang naik kepala

bukan aku tak nak lawan
tapi bagi aku orang yg suka kutuk2, perli2 aku tu
orang tu jealous ngan aku .. hahahaha .. boleh gitu?
buat apa nak balas2 perangai orang ni kan?

apa yang korang semua nampak perangai aku
itulah aku seadanya ..
pemalu (mula2 ajer), tak banyak cakap (kalau dah kenal baru tau)
merendah diri (tau diri tak perfect mcm org lain)
kalau ada masalah apa2 .. insyaAllah aku boleh jadi seorang pendengar yang setia

No comments:

Post a Comment