Monday, September 5, 2011

CERITA RAYA 2011

Assalamualaikum ...
Sedar x sedar dah seminggu kita sambut raya. Alhamdulillah raya tahun ni aku dapat sambutnya dengan raya bersyukur. Tiada peristiwa yang tak diingini berlaku sebelum2 tahun ini.
Tahun ni turn beraya di umah parent aku, walaupun parent aku ngan MIL dok dekat tapi ada giliran jugak tau hehehehe. Aku balik umah parent petang Isnin 29 Ogos tapi balik 3 beranak ajer, hasben aku antar sbb dia keje lagi mlm raya tu.
Pagi raya tggu hasben balik dari sembahyang raya .. lepas bersalam-salaman ngan parent, adik beradik ktorg g beraya umah nenek pulak. Dah puas beraya ngan sedara mara kat sana ktorg g beraya pulak ngan keluarga hasben aku. Masa ni semua berkumpul kat umah opah hasben, meriah lah sbb adik beradik hasben aku ramai campur lagi ngan makcik2, pakcik2 nya.
Petang pulak dalam kul 4 kami gerak pulak ke Sabak Bernam rumah adik aku. Dia kena on call hari raya ni so kami tak tau nak g mana so tuju terus rumah dia lah. Kami ikut hiway LATAR yang baru tu, turun kat Ijok tp dah dekat ngan pekan Kuala Selangor dah. Cepat gak sampai sbb makan masa 1/2 jam ajer.
Jalan pulak jem dari Kuala Selangor pas2 kat Tanjung Karang. Pastu kononnya nak cari jalan short cut lah .. hahaha sesat barat kami ekekekek. Aku nampak sawahhhh ajer jalan besarnya tak jumpa2, tp best gak sbb dpt tgk permandangan kampung kan. Pusing2 sampai jumpa Parit2 ni .. area Sg Besar. Aku kata ngan hasben aku ni dah area rumah adik aku so pusing2 lagi last2 kuar gak betul2 kat area rumah adik aku .. Fuhhh sib baik hehehe so pasni bleh lah ikut jalan tu lagi sbb mmg tak lalu langsung jalan besar tu.
Sampai pun dah kul 6 lebih, lepak2 pastu malam tu adik aku bawak beraya g umah mertua dia pulak. Esoknya tengahari g umah mak angkat dia pastu dalam kul 5 petang kami gerak balik Gombak. Jalan pun boleh tahan ... jem gak sbb dah banyak kenderaan.
Dah hantar parent aku balik terus pulak balik umah MIL turn beraya kat sana pulak.
Rasa macam penat sangat so kat umah MIL tak kemana2 pun ..
Hari Jumaat dah keje .. 3 org je yg kerja hari tu. Tengahari time lunch tu dapat call dari mak kata ayah pulak masuk HKL. Aku nak g time tu pun bdk2 tak leh masuk so g opis punch out so amek half day. Balik umah MIL amek anak2 aku pastu MIL ngan adik ipar pun ikut sekali.
Sampai HKL doktor ada so aku tanyalah apa sakit ayah aku .. mula2 kencing manis lah, yg tu aku tau pastu dari brain scan dia kata mcm ada ketumbuhan dlm kepala ayah aku. So dia kata ayah aku kena minor strok, lps ni ayah kena ambik ubat .. tak leh tggl.
time ni ayah aku kat wad kelas 3 pastu ayah aku sorg2 je melayu kat c2. sib baik x lama pastu ayah aku dpt tukar wad, ikut kelayakan adik aku. Bila dah tukar tu selesa sikit sbb dpt 4 katil 1 bilik.
Hari sabtu mlm barulah kami balik Putrajaya .. fuhh rasa letihh sangat2 ... Ni pun g keje ngan badan sakit2, tak cukup tido pun ya huhuhu

2 comments:

  1. salam dinda..selamat hari raya
    highway latar tu mula dr mana ..ye..

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya kty
    hiway tu mula dari Bukit Komanwel Rawang
    turun kat Ijok .. turun pun nak dekat ngan Kuala Sngor

    ReplyDelete