Thursday, August 18, 2011

coretan Ramadhan

assalamualaikum ..
lamanya tak jenguk blog ni .. hmm ntah naper rasa mcm tak ada mood nak menulis
diam tak diam dah separuh Ramadhan kita lalui. x lama lagi kita semua nak sambut raya.

tahun ni aku tak amek cuti raya .. aku cuti yg 3 hari tu ajer .. kenapa? tahun ni aku tak ada mood nak beraya. bayang2 raya sebelum2 ni menghantui aku dan aku takut ia akan berulang lagi kali ini dan sbb itu aku malas nak fikir sgt dan cukup2lah .. aku dah tak sanggup nak berpura2 lagi dan aku nak jadi diri aku sendiri. Cukuplah selama ini aku selalu jaga hati org lain sampaikan hati aku terluka sendiri.

yang penting raya ini aku ada suami dan anak2 yg banyak menyokong aku .. aku nak membahagiakan diaorg selagi nyawa di kandung badan. aku selalu terfikir mcm mana lah kalau aku dah tak ada nanti, siapalah yg nak jaga anak2 aku. Ya Allah berilah aku peluang untuk membesarkan anak2 ku .. aku akan buktikan yang aku tak sia2kan anugerah yang telah Engkau berikan ini.

berikanlah juga kekuatan untuk aku tempuhi segala cabaran dan dugaan dalam hidup aku ini. kadang2 aku rasa lemah .. aku rasa mcm aku tak mampu .. hanya padaMu Ya Allah aku berserah segala2nya.

cukuplah aku rasa terhina selama ini ..

2 comments:

  1. salam dinda..apa pun yang dinda lalui..
    semoga dinda tabah menghadapinya

    ReplyDelete